@CVraengmose Jeg mener ikke debatten om bemanding på de her afdelinger har noget særligt med løndebatten at gøre. Og jeg tror ikke det er fordi de her afdelinger ikke gerne vil ansætte flere, men i stedet betaler for dyre vikarer
@kristoffer_kj @theisborregaard Skal man kunne holde på sygeplejersker på bestemte afdelinger der ikke kan rekrutere, skal man nok snarere arbejde med at skabe trivsel på afdelingerne eller vurdere om bemandingen står mål med opgaverne på afdelingen
@kristoffer_kj @theisborregaard Løn kan selvfølgelig forklare hvorfor sygeplejersker forlader faget, men næppe alene årsag til at bestemte afdelinger mangler sygeplejersker. Her vil det nok ikke nytte noget at hæve lønnen. Derfor to vigtige debatter, men forskellige
@theisborregaard Vel ikke helt rigtigt, fordi sygeplejerskerne strejker ikke for bedre bemanding, men for højere løn? Så de to ting har vel ikke nogen sammenhæng? #ok21
Autorisations ID bør ikke ligge frit tilgængeligt så andre kan misbruge det. Det bør være nok at man kan se at vedkommende har en autorisation #dksund #sundpol #dklæger twitter.com/Camilla_Rathck…
Sygeplejersker kan ikke strejke fordi så har man ikke nok sygeplejersker til et nødberedskab. Er bemandingen så ikke for skrabet hvis det svarer til et nødberedskab til dagligt?
#ok21 #dksund #sundpol https://t.co/Np5ESTx1Ik
@medicamentarii Ja helt bestemt. Og måske man også skulle have fokus på afgifter på alternativerne såsom løs tobak
Salget af cigaretter er faldet med 18% efter afgifterne steg. Forhåbentlig fører det til færre rygere og forebyggelse af at flere starter med at ryge, så færre i fremtiden vil undgå sygdom og død grundet rygning
bt.dk/erhverv/hoejer… #sundpol #dksund #røgfrifremtid