Andreas Andersen

  • Newest posts

    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:51

    De her tweets udstiller manglende kendskab til produktionssetup.

    Ja, det er samme aktive indholdsstof, men som produkt er wegovy og ozempic ikke ens 1:1 og har derfor hver deres supply setup.

    Jeg er ked af at sige det, men @sydfyn tweet udviser ignorance.

    0
    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:42

    Man bruger som udgangspunkt ikke insulin til type 2 diabetikere så længe det kan undgås.
    Ozempic indeholder en GLP-1 analog, som udøver nogle helt andre virkninger end insulin.
    En type 1 diabetiker kan fx ikke erstatte insulin med ozempic.

    0
    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:41

    Jeg antager at insulin stadig (kan) bruges, så jeg vil antage at Ozempic er blevet mere populært blandt diabetikere, grundet de andre positive effekter semaglutid (foreløbigt) har.

    0
    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:41

    Der er jo en årsag til at tilskudsrådet kigger ind i at fjerne det generelle tilskud til GLP-1 midlerne – og det skyldes jo nok at det bruges til nogle der jf vejledningen ikke umiddelbart er berettiget til det.

    0
    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:40

    Faktisk har Ozempic og muligheden for vægttab, vist fået diagnosticeret en del flere diabetikere på det sidste…

    0
    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:40

    Jeg skal ikke kloge mig på hvad der er årsagen, men antallet af type 2 diabetikere er nogenlunde konstant (ikke voldsomt stigende), så hvis balancen har rykket sig i udtalt grad kan man kun spekulere i hvad der kan have skubbet til balancen.

    0
    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:40

    Det vil betyde, at enten er efterspørgslen for Ozempic til diabetikere undervurderet – hvad blev der af insulin? – eller også udstedes Ozempic til andre end diabetikere.

    Anyways, der er tydeligvis en ubalance. Jeg vil bare gerne vide hvad den ubalance skyldes.

    0
    Twitter kommentar24. juli 2023 · 15:39

    Det tror jeg sådan set også de gør.
    Det har højt fokus internt i NN fordi man er bevidst om at diabetikere har et større behov (næsten livsvigtigt, bevares man kan skifte medicin i nødsituation) for deres medicin end folk der skal bruge det til vægttab.

    0